lunes, 7 de diciembre de 2020

Calendari d'advent: dia 7

 DIA 7: Abans de planificar...

Segurament tinc clar com vull desenvolupar les meves sessions, és a dir, el tipus d'exercicis q vull desenvolupar durant els 90 minuts d'entrenament, tant en la part inicial, com en la part principal o en la part final. (Potser aquest calendari d'advent em porta alguna sorpresa en forma d'exercicis o activitats...)

Segurament tinc clar quin estil metodològic m'agradaria desenvolupar, és a dir, si opto per un microcicle estructurat o per la periodització tàctica, o si desenvolupo un estil mixte, un estil propi q agafi les idees bàsiques d'ambdós mètodes o inclús de metodologies més tradicionals.

Segurament tinc clar quins són els objectius q m'ha marcat el club per aquesta temporada a nivell de resultats, sobretot. Ja q no és el mateix lluitar per la permanència q lluitar per pujar de categoria. 

Segurament tinc clar quin és l'estil de joc q m'agradaria desenvolupar aquest any, és a dir, com vull atacar i com vull defensar. Quins són els pilars bàsic de la meva manera d'entendre el joc.

Però abans de planificar, hi ha un aspecte vital q condicionarà l'estil de joc, els objectius, l'estil metodològic i inclús, els exercicis a desenvolupar durant la sessió d'entrenament. Sí, estem parlant de la composició de la plantilla.

No és el mateix aspirar a pujar de categoria amb uns jugadors o amb uns altres! El nivell dels jugadors condicionarà l'assoliment dels objectius. Per molt q siguem superentrenadors, per molt bé q entrenem o per molt bé q planifiquem, el nivell dels jugadors condiciona les nostres possibilitats reals.

Així doncs, abans de planificar hem de confeccionar la plantilla. I aquí és on és important conèixer quines són les possibilitats reals per poder fitxar jugadors, segons el pressupost del club i segons la idea de joc q volem desenvolupar.

Si no ho heu vist, us recomano les MasterClass q el Monchi (director esportiu del Sevilla FC) va fer durant el confinament. Són videos no massa extensos i q permet fer-te una bona idea de com s'han de fitxar els jugadors.

Llògicament, cal extrapolar les idees q explica tenint en compte q treballa en un club professional i potser els nostres recursos no són els mateixos. Però a petita escala, nosaltres hem de tenir "controlats" els jugadors del nostre mercat, les posicions en les q pot jugar cada jugador, hem de conèixer quines són les necessitats del nostre equip, els possibles encaixos en el nostre equip tenint en compte les personalitats, el q ens pot aportar com a futbolista i el q ens pot restar com a persona...

No hay comentarios:

Publicar un comentario